Billig transport Lillehammer-Oslo t/r

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Billig transport Lillehammer-Oslo t/r

Innleggav Eriksson » man 30.01.2006 17:05

Dette er vel muligens et litt dumt spørsmål å stille, but here it goes:

Jeg og en kamerat hadde tenkt oss til Oslo til helgen eller i nærmeste fremtid, fordi jeg ikke er så interessert i å bruke så mye penger på turen lurte jeg på et par ting.

1. Er det noen her på forumet som skal ned til Oslo fra Lillehammer/ et sted lenger nord og kunne tenkt seg å sleppe på to passasjerer?

2. Noen som vet om noen andre finurlige løsninger for gratis transport?

EDIT: så var det problemet med tilbaketuren, er vel mulig at vi benytter betalt transport tilbake, men hvis det er noen som skal andre veien på kveldstid så hadde også det vært genialt.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Polymorph » man 30.01.2006 17:07

Dette kan vel jeg :P

199*2 for turretur med NSB minipris.
Husk å bestille billetter tidlig for å sikre deg minipris. Billetten er også låst til den avgangen du bestiller for.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav fargefax » man 30.01.2006 17:10

Finnes det ikke noen transport-/budfirma på Lillehammer eller lengre nord som skal sørover da? Sjekk ut Gulesider...

Jeg vet av erfaring at Ålesundere ol sitter på gratis med Vaagan Transport til Oslo. Ulempen kan være at man etter en slik tur kan alt som dieselpriser/vegutbygging/samferdselspolitikk:)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Eriksson » man 30.01.2006 17:15

Polymorph skrev:Dette kan vel jeg :P

199*2 for turretur med NSB minipris.
Husk å bestille billetter tidlig for å sikre deg minipris. Billetten er også låst til den avgangen du bestiller for.


Er ikke dette voksenpris? I'm a child.. remember?

Når det gjelder transportfirmaer: Dette er selvfølgelig en mulighet, men hvordan får jeg kontakt med transportfirmaene?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav desafio » man 30.01.2006 17:16

152,- for en vei med NSB, om du er under 15. Transportfirma er usikre greier.. Kan hende de ikke vil slippe deg på, eller at de rett og slett kjører en annen vei, alt etter som de finner det for godt.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Eriksson » man 30.01.2006 17:21

desafio skrev:152,- for en vei med NSB, om du er under 15. Transportfirma er usikre greier.. Kan hende de ikke vil slippe deg på, eller at de rett og slett kjører en annen vei, alt etter som de finner det for godt.


har NSB økt prisene ytterligere?
Tidligere har jeg betalt entenn 113 eller 136. (Tror det var disse prisene)
Jepp, sjekket NSB nå ja, 152 kr.. svindel!
Men uansett, tog er nok ikke et alternativ.
Lavprisekspressen koster vel 49/99, så dette vil være eneste alternativ hvis vi må betale.

Men hovedsaklig er jeg ute etter gratis transport.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav desafio » man 30.01.2006 17:23

Hadde jeg hatt bil, skulle jeg kommet og henta deg :) Men tror nok lavprisekspressen er det beste da...

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Driveren » man 30.01.2006 17:42

Hold deg langt unna langtransporten. Ikke bestandig guds beste barn som kjører. En del vil også slippe deg av på en terminal i utkanten, for så å overlate deg til deg selv.

Bruk bussen billigere blir det ikke. O:-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav ulven22 » man 30.01.2006 17:52

Personlig så har jeg bare gode erfaringer med transport firmaer, men så er jeg litt Harry selv da.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav desafio » man 30.01.2006 17:54

Buss er pålitelige greier :) Bruk den

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Eriksson » man 30.01.2006 17:57

Mulig at langtransport kan være en dårlig idé.
Jeg er ikke spesielt harry av meg selv, så ville vel hatt 2 litt sånn ubehagelige timer også.
Ingen som har noen andre gratis forslag?
Ingen fra Mac1 som skal kjøre strekningen?
Hva med en lastebil fra posten? Det er da vel hyggelige folk. Sitte på fra terminalen på Lillehammer til Oslo hvis det går trafikk fra posten mellom disse stedene.

Buss er nok det beste valget ja, hvis hyggelig gratis transport ikke er tilgjengelig.
Sist endret av Eriksson den man 30.01.2006 17:57, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Jostifer » man 30.01.2006 17:57

Du kan få låne sykkelen min, men du er nødt til å komme hit opp til Romsdal for å hente den :-P '

Jostein

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Driveren » man 30.01.2006 17:59

Eriksson skrev:Mulig at langtransport kan være en dårlig idé.
Jeg er ikke spesielt harry av meg selv, så ville vel hatt 2 litt sånn ubehagelige timer også.
Ingen som har noen andre gratis forslag?
Ingen fra Mac1 som skal kjøre strekningen?
Hva med en lastebil fra posten? Det er da vel hyggelige folk. Sitte på fra terminalen på Lillehammer til Oslo hvis det går trafikk fra posten mellom disse stedene.

Buss er nok det beste valget ja, hvis hyggelig gratis transport ikke er tilgjengelig.


Glem postbilene raskere en svint. De tar absolutt ikke pasjasjerer. O:-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Eriksson » man 30.01.2006 18:00

Jostifer skrev:Du kan få låne sykkelen min, men du er nødt til å komme hit opp til Romsdal for å hente den :-P '

Jostein


Jeg har sykkel, men med tanke på at det vil ta meg rundt 10 timer nå på dette føret, og at jeg ikke vil gå rundt i svett sykkeltøy i Oslo så dropper jeg det.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Moldarin » man 30.01.2006 18:00

120,- én vei med bussen...

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Neste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron