Stakkars windows brukere :)

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Stakkars windows brukere :)

Innleggav Jon » tor 02.06.2005 1:16

Må bare fortelle dette, siden jeg syns det er ganske så morsomt.

I dag stakk jeg innom en kompis for å hjelpe han med nat og routing.
Maskinen sleit litt med den innebygde firewallen som jeg ville skru av og hang seg.
Så boota vi maskinen også kom os-velgeren til windows. Han hadde to stk windows xp der.
Jeg spurte: "hvorfor har du to xp installasjoner?" og han svarte: "jo, for hvis den ene klikker så kan jeg gå inn via den andre og fikse den første"... og jeg begynte å le. Det er jo SYKT hvis man må operere med to installasjoner for å fikse den første når den klikker.

Glad jeg er ferdig med windows, os x eller linux for alle penga.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav skyfex » tor 02.06.2005 7:23

Windows er ikke så ille. Du må bare vite hvordan du skal temme beistet.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Mac4me » tor 02.06.2005 7:48

skyfex skrev:Windows er ikke så ille. Du må bare vite hvordan du skal temme beistet.


Sliter med beistet 7.5 timer hver dag, det er ille nok. Klikker i feil hjørner, prøver å få fram exposè, +++ :-/ Da er det godt å komme hjem til et brukervennlig OS uten feilmeldinger, låst maskin, spyware, blåskjerm etc. Hadde jeg kunnet, hadde jeg brukt slegga på denne Hell-maskinen ;)
Sist endret av Mac4me den tor 02.06.2005 11:01, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav KDN » tor 02.06.2005 8:04

Mac4me skrev:Sliter med beistet 7.5 timer hver dag, det er ille nok. Klikker i feil hjørner, prøver å få fram exposè, +++ :-/ Da er det godt å komme hjem til et brukervennlig OS uten feilmeldinger, låst maskin, blåskjerm etc. Hadde jeg kunnet, hadde jeg brukt slegga på denne Hell-maskinen ;)


Samme her, jobber som IT teknikker med PC'er og da er det en lettelse å komme hjem å bruke en maskin som bare fungerer.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 02.06.2005 10:18

Jeg har ikke hatt noe problem med Windows... dere må ha noen spesielle datavaner om dere virkelig har så mye problemer med Windows.. Søstra mi på 15 klarer tilogmed å ha en meget oppegående maskin med Windows.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav snubbel » tor 02.06.2005 10:24

Problemet er jo at man må kunne så utrolig mye for å klare å holde det gående. Den gjennomsnittlige bruker, som stort sett klikker overalt for å bli kvitt feilmeldingene som dukker opp i tide og utide, vil etterhvert ende opp med å måtte reinstallere på grunn av "rot" i systemet. Ta det fra en som i mange år har vært ufrivillig datasupport for hele slekta:-/ Nå svarer jeg "sorry, bruker ikke windows" og slipper unna de verste sakene.

-snubbel
medlem i 229 måneder
 

Innleggav admin » tor 02.06.2005 10:59

Magnuc skrev:Jeg har ikke hatt noe problem med Windows... dere må ha noen spesielle datavaner om dere virkelig har så mye problemer med Windows.. Søstra mi på 15 klarer tilogmed å ha en meget oppegående maskin med Windows.


Da må du ha en nerd av en søster :rolls eyes: Over 50% av verdens PCer er infisert med spyware og virus i bøtter og span. Halparten av all spam som sendes ut sendes via PCer som er "tatt" over av spyware. Tydeligvis er det over 50% av Windows-brukere som ikke greier å håndtere Windows, eller fjerne spyware/virus.

Du bør ta en titt på :
http://www.networkworld.com/columnists/ ... artau.html

For oss som bruker mye tid på data, og har peiling på hvordan man skal vedlikeholde Windows er det å ha en PC som funker ikke noe stort problem, men det krever unødvendig mye arbeid. Hvorfor slite med det?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 02.06.2005 11:29

admin skrev:
Magnuc skrev:Jeg har ikke hatt noe problem med Windows... dere må ha noen spesielle datavaner om dere virkelig har så mye problemer med Windows.. Søstra mi på 15 klarer tilogmed å ha en meget oppegående maskin med Windows.


Da må du ha en nerd av en søster :rolls eyes: Over 50% av verdens PCer er infisert med spyware og virus i bøtter og span. Halparten av all spam som sendes ut sendes via PCer som er "tatt" over av spyware. Tydeligvis er det over 50% av Windows-brukere som ikke greier å håndtere Windows, eller fjerne spyware/virus.

Du bør ta en titt på :
http://www.networkworld.com/columnists/ ... artau.html

For oss som bruker mye tid på data, og har peiling på hvordan man skal vedlikeholde Windows er det å ha en PC som funker ikke noe stort problem, men det krever unødvendig mye arbeid. Hvorfor slite med det?

Nå har jeg satt opp maskinen hennes med Firefox, Antispyware osv og det funker veldig greit.. Før jeg gjorde dette og hun satt på kaaza gikk det til slutt i do og jeg måtte formatere hele shiten, men nå går det greit.
Er vel bare å sette opp maskinen for de og så burde resten gå smooth..

Er ikke så veldig smart å kunne rename homedir i OS X heller.. lurer på hvor mange der ute det faktisk er som gjør dette og aldri får tilbake filene sine.. Det må nesten være en mye større risiko for å miste filer på denne måten enn ved å få virus på Windows..

Er helt enig i at OS X er mye bedre, enklere å sette opp, bruke osv.. men begynner å bli litt lei av all denne slaktinga av Windows og glorifiseringen av OS X.. Likte mye bedre "Macmiljøet" før da macere lot Windozerne være i fred og bare koste seg med maskinen sin selv...

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav snubbel » tor 02.06.2005 11:34

Magnuc skrev:Nå har jeg satt opp maskinen hennes med Firefox, Antispyware osv og det funker veldig greit..


Nettopp. Noen andre har måttet sette det opp for henne.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 02.06.2005 11:36

snubbel skrev:
Magnuc skrev:Nå har jeg satt opp maskinen hennes med Firefox, Antispyware osv og det funker veldig greit..


Nettopp. Noen andre har måttet sette det opp for henne.

Jepp, men hadde hun hatt Mac, hadde hun mest sannsynlig renamet homedir og mistet alle filene sine...
Det er fordeler og ulemper med begge systemer..

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav desafio » tor 02.06.2005 11:39

Vi kan vel si det sånn at Windows funker uytrolig bra dersom man ikke installerer ting, eller kobler seg på internett o_O

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav kaspartu » tor 02.06.2005 11:42

eventuelt hvis man instalerer 4 virusprogrammer og sitter med maskina bak et par brannmurer! jeg kjenner det koker i meg når jeg tar i en pc og den ikke fungere, noe de fleste pcene jeg har brukt i det siste ikke gjør..

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav subsequent » tor 02.06.2005 11:48

Magnuc skrev:Jeg har ikke hatt noe problem med Windows... dere må ha noen spesielle datavaner om dere virkelig har så mye problemer med Windows.. Søstra mi på 15 klarer tilogmed å ha en meget oppegående maskin med Windows.


Hvis du ikke har hatt problemer med windows så er du en av de ytterst få. Windows er et elendig OS, Før jeg viste hva mac os x var brukte jeg windows. Tilslutt var jeg så lei av hele windows at jeg installert slackware linux og lærte meg det. Satt med det i et halvt år før jeg blei så sugen på og spille et spill at jeg installerte windows. Jeg server 2 windows 2000 sever på jobben min og jeg syntes det er rart at det tørr og selge server software! Det finnes ikke stabilt for 5 øre! Og multitasking er helt umulig. Når jeg prøvde Mac OS X og så åssen det fungerte var jeg ikke i tvil.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 02.06.2005 11:52

subsequent skrev:
Magnuc skrev:Jeg har ikke hatt noe problem med Windows... dere må ha noen spesielle datavaner om dere virkelig har så mye problemer med Windows.. Søstra mi på 15 klarer tilogmed å ha en meget oppegående maskin med Windows.


Hvis du ikke har hatt problemer med windows så er du en av de ytterst få. Windows er et elendig OS, Før jeg viste hva mac os x var brukte jeg windows. Tilslutt var jeg så lei av hele windows at jeg installert slackware linux og lærte meg det. Satt med det i et halvt år før jeg blei så sugen på og spille et spill at jeg installerte windows. Jeg server 2 windows 2000 sever på jobben min og jeg syntes det er rart at det tørr og selge server software! Det finnes ikke stabilt for 5 øre! Og multitasking er helt umulig. Når jeg prøvde Mac OS X og så åssen det fungerte var jeg ikke i tvil.

Har selvfølgelig hatt problemer med Windows.. men har da også hatt problemer med OS X!
Vi har winserver med 2003 på jobben.. funker fint det..

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav desafio » tor 02.06.2005 11:53

Driver og leker litt på en win-maskin hos damami når jeg er der. Jeg installerte windows på den for et og et halvt år siden, og det har ikke krasja enda. Merk: jeg installerte KUN windows. Alt annet har hun fiksa sjøl. Hun har greid å installere openoffice, cs, Aoe (+ masse annen warez), winamp, fire fem tusen sanger, og litt annet stash.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Neste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere