Mac1 = finito

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Mac1 = finito

Innleggav palelnan » fre 22.01.2016 11:11

Jeg sliter med å holde motivasjonen oppe for å fortsette å gå inn på Mac1.no, når de 3 siste sakene er fra 9. desember, 8. desember og 15. oktober.

Jeg vet at det er diverse årsaker til dette, men for meg er det innlysende at noe snart må skje. Enten legge ned, eller satse.

Jeg for min del har nå fjernet Mac1 fra RSS-feeden min, samt fra hurtigvalgene i nettlesseren.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Mac1 = finito

Innleggav Helge Hafstad » fre 22.01.2016 14:42

Jeg synes det er bra å ha et forum utenom Facebook, men uansett så er aktiviteten i slike forum tydeligvis på vei ned. Dette har etter mitt skjønn først og fremst med 2 forhold å gjøre:

1. Man finner svar på det man søker etter andre steder.
2. Behovet for «digital konsumasjon» har sitt metningspunkt.

Skal Mac1 få en stigende kurs så kan ev følgende gjøres:

1. Jobbe kontinuerlig med bedre kategorisering og forbedrete søkefunksjoner. Jeg har større tro på bla-modus enn fritt søk. Søkekriterier er som kjent ikke en enkel sak.

2. Mer redaksjonelt stoff og oversatte artikler fra andre mac- og IT-relaterte kilder. Dette fordrer imidlertid inntekter, siden det er en stor og krevende jobb.

3. Et utvidet kjøp- og salgmarked med mulighet for bilder, video m.m.

4. Strengt regime for diskusjoner og kategorisering (holde seg til saken/poste i rett forum).

Flere forslag og kommentarer overlater jeg til neste...:-)
Sist endret av Helge Hafstad den fre 22.01.2016 17:07, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Mac1 = finito

Innleggav Morse » fre 22.01.2016 16:45

En liten oppfriskning av det nærmest Øst-Tysklandsaktige Windows ´95-designet hadde heller ikke vært ueffent...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Mac1 = finito

Innleggav palelnan » ons 27.01.2016 12:35

Som nevnt er det diverse årsaker til at Mac1 ligger brakk, de som står bak har hendene fulle med en haug med godt synkroniserte familieforøkelser.

Men i tillegg må man huske at for å få revitalisert siden, må man kanskje gjennom en total redesign, inkludert portering av gammelt innhold. Ideelt sett til et skikkelig stilig og moderne responsivt design. Ikke akkurat en 10-minuttersjobb!

De som står bak siden har vel verken fete lønninger fra Mac1 eller hundrevis av timer til overs til å gjøre arbeidet selv.

Jeg har forståelse for at det har blitt som det har blitt, men Mac1 har fortsatt en markedsverdi, og jeg håper de kommer tilbake.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Mac1 = finito

Innleggav DADDY » tor 28.01.2016 17:55

Hvor er likerknappen?

LIKER VELDIG GODT!

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Mac1 = finito

Innleggav DADDY » tir 09.02.2016 17:26


Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Mac1 = finito

Innleggav Hall11 » tir 09.02.2016 18:07

Det viktigste for meg er ikke nyhetene, men muligheten til å be om råd fra andre Mac-brukere. Nyheter kan jeg lese andre steder, men Mac1 er ypperlig forum for meningsutveksling og help. Det finnes veldig mange kunnskapsrike Mac-brukere her og jeg er imponert over kunnskapsnivået og hvor raskt man får svar på alle mulige slags spørsmål man måtte ha...
medlem i 225 måneder
 

Re: Mac1 = finito

Innleggav ggt667 » tor 11.02.2016 15:21

Markedet til Apple har endret seg veldig, vi har gått fra å være høykompetente spesialister. Til å være brukere av forbruksmateriell. Selv har jeg gått bort fra Mac på server siden selv om jeg skal kjøre MacOS X; SuperMicro er bare rett og slett langt bedre på akkurat det.

Jeg har fortsatt Mac på laptopper og noen Mac Minier.

Det å gape over forbruksmarkedet er trolig interessant, men er det interessant, det krever et redaksjonelt ansvar som mennesker ikke er kapable til.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Mac1 = finito

Innleggav svar » tir 11.09.2018 1:24

Over 2år senere og ingen info om Mac1 egentlig er lagt ned eller glemt bort.
Vist sjefene egentlig har lagt ned mac1, burde de skrevet noe offentlig om det og ikke bare latt det gå i glemmeboka.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Mac1 = finito

Innleggav DADDY » ons 12.09.2018 23:11

svar skrev:Over 2år senere og ingen info om Mac1 egentlig er lagt ned eller glemt bort.
Vist sjefene egentlig har lagt ned mac1, burde de skrevet noe offentlig om det og ikke bare latt det gå i glemmeboka.

§2.8 Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu
Tenk på dette før du siterer ett innlegg rett over ditt eget.
Jeg er som Fantomet, hard mot de harde.



ok

:-D

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Mac1 = finito

Innleggav ggt667 » tor 17.01.2019 17:37

Kanskje det hadde vært en tanke å verve noen fra en yngre garde? Noen idealister som ikke har familieforpliktelser enda.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Mac1 = finito

Innleggav Morse » fre 01.02.2019 19:03

Idea- what was that word again? Hør her, folk parrer seg og får barn, eller faller utfor et stup og brekker nakken. Andre dør av alderdom og denslags, og er neppe kandidater til en slik ærerik rolle. Ville jo vært fint om noen blåste liv i dette forumet, selvsagt – eller i det minste tok et tak og endret den skrekkelige visuelle inntrykket man får ved bare å klikke seg inn hit – men jeg har dessverre liten tro på at dette vil skje.

But I could be wrong.

I could also be right... 8-) 8-) 8-)

P.S. Har nettopp sjekket "schedulen" min, det står ikke noen ting der om å "dævve imårra" – så man får vel kanskje ta en dag av gangen.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Mac1 = finito

Innleggav DADDY » man 04.02.2019 16:50

Hva med et morse-mac-idings-forum?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere