Fontprogram

Fontprogram

Innleggav heoks » tor 26.10.2017 10:36

Har akkurat fått inn en ny mac på jobben. Til denne bruker jeg Adobe CC, men kom til å undre meg på hvordan jeg skal gjøre det med fontene. Har i alle år brukt Suitcase. Bør jeg fortsette med dette? Eller er det andre alternativer? Hva brukes der ute?
medlem i 206 måneder
 

Re: Fontprogram

Innleggav turimblar » fre 27.10.2017 23:07

Jeg er i litt samme situasjon, og etter mange år med FontExplorer, så tenkte jeg det var greit å titte litt rundt for noe enklere.

Kort bakgrunn: daglig jeg bruker InDesign, Lightroom og Photoshop, og litt Illustrator. Kanskje som deg selv.

Jeg testet en lettvekter, og denne kom til kort ved at den ikke lastet inn de fleste fontene mine, og ved å forsøk på å importere egne fonter på nytt, krasjet programmet. Det heter Fontbase. Godt mulig det bare er buggy beta.

Så har jeg testet en annen tilsvarende lettvekter, med større hell.
Når jeg kaller disse lettvektere, så er det fordi de er uten alle de (overkompliserte) funksjonene i de godt etablerte fontprogrammene.
Denne heter Right Font.
Jeg måtte følge dem på Twitter for å få laste ned en demo. Anbefaler å ta en titt på den.
https://rightfontapp.com/

Gi gjerne tilbakemelding her hvis du tester. Har ikke satt meg så godt inn i alt hva den kan i en travel periode.
medlem i 227 måneder
 


Returner til Grafisk design



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere