Åpning av videofiler

Åpning av videofiler

Innlegg man 08.02.2010 18:16

Jeg har en del gamle videofilmer på min hard-disk. Lagt disse inn i hard-disken fra små DVD plater. Jeg får ikke åpnet disse på noen måte.

Noen som kjenner til hvordan jeg skal gjøre dette ?

Filene har disse navnene
Video_TS.BUP
Video_TS.IFO
Video_TS.VOB

Alle er merket utførbar Unix-fil

Takker for hjelpsomme svar

medlem i 15 måneder

Re: Åpning av videofiler

Innlegg man 08.02.2010 18:23

Har du prøvd DVD Player eller VLC? Skal funke helt greit om du har kopiert riktig.
Sist endret av Dr.Pepper den man 08.02.2010 22:26, endret 1 gang

medlem i 61 måneder

Innlegg man 08.02.2010 22:22

Med vlc, mener du å åpne disse i VLC ?

DVD ?

medlem i 15 måneder

Innlegg man 08.02.2010 22:32

De filene du refererer til er DVD-filer. Det er akkurat disse filene som ligger på en DVD-plate. Åpner du DVD Spiller programmet i Programmer mappa, og velger Arkiv - Åpne DVD Medium for så å velge mappen som disse filene ligger i, så begynner programmet å spille av filmen din.

Erfaren

medlem i 31 måneder

Innlegg man 08.02.2010 23:32

Prøvde dette , men får det ikke til. Jeg bruker Toast titanium hvis det har noen betydning.
Finner ikke noe som heter arkiv eller DVD medium

medlem i 15 måneder

Innlegg tir 09.02.2010 0:48

Du kan prøve å åpne .VOB-filen i MPEG Streamclip slik som beskrevet i guiden Fra DVD tilbake til datamaskinen.

Administrator

medlem i 85 måneder

Innlegg tir 09.02.2010 0:50

Det er ikke noe som heter DVD medium eller arkiv ved navn. Arkiv betyr at noe er lagret på hdd, derfor sier man arkiv. Medium betyr alt som er egnet til å spre et budskap til andre. Et medium kan derfor være en telefon, avis, ukeblad, tv, radio, brev, telefax, pc, eller lignende. Dette har bare noe med språket og gjøre, ikke nødvendigvis PC.

Gjør som Dorkfish skrev!

medlem i 61 måneder

Innlegg tir 09.02.2010 10:41

Takker for svar. Har fått til dette nå.

Jeg tror de som svarer her inne bør ta til seg at ikke alle er like inneforstått med ord og uttrykk i dataverdenen. Noen her inne er bare helt vanlige mennesker med helt andre jobber enn databaserte jobber.

Jeg tror det ville være en fordel om man hadde dette i bakhodet når man skal forklare andre. Det som er opplagt for enkelte, er kanskje helt ukjent for andre.

Nok om det, takk for hjelpen.

Et annet spørsmål. Har endel gamle videokasetter liggende. Det er vel mini-DV disse heter tror jeg.

Hvordan får man egentlig overført disse til en datamaskin ?

medlem i 15 måneder

Returner til Videoredigering

Hvem er i Forumene

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester