Importere bilder. Ikke bruke Photos?

Importere bilder. Ikke bruke Photos?

Innleggav Indeam » tir 06.12.2016 19:11

Hei.

Jeg har oppdatert fra en gammel Macbook til en MacBook Air med OS X 10.10.5. Den fungerer fint, men jeg har nok sovet litt i timen og strever litt med den daglige bruken når det kommer til spesielt bildeimport. Det er fint og flott med nye operativsystemer, men det føles som om maskina skal gjøre alt for meg som bruker uten at jeg har noe kontroll på hva som foregår.

I jobben min er jeg avhengig av å laste inn bilder fra kamera som jeg senere skal behandle på datamaskinen. Er det noen annen å måte å laste inn bilder på enn gjennom programmet som heter "Photo"? Er det mulig å gjøre vil jeg gjerne fjerne programmet "Photos" fra maskina, men er redd for å knote til noe og at bildene som er importert skal bli borte.

Jeg finner ikke igjen bildene mine. Og alt det er egentlig bare kaos.

Drømmen er å ha den samme kontrollen over det jeg importerer som jeg hadde på den gamle maskinen (med eldre OS) der jeg bare kunne flytte på filene i Finder og ha full kontroll på hva som la seg hvor.

Et annet spørsmål, som kanskje er litt på siden er om bildene lagres i icloud automatisk hvis jeg benytter Photos-programmet? Jeg får ofte feilmeldinger om at icloud er full, uten at jeg noen gang har hatt noe ønske om å lagre noe der.

Ser det er mye kompetente folk på dette forumet, så jeg håper noen har tid til å komme med noen tips til en som begynner å sakke akterut på EDB'n.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Importere bilder. Ikke bruke Photos?

Innleggav jana » ons 07.12.2016 22:14

dette med icloud lurer jeg også på, så jeg løfter innlegget.
medlem i 188 måneder
 


Returner til Fotografering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere