Bruke Air som overvåkningskamera?

Bruke Air som overvåkningskamera?

Innleggav Machilde » man 27.06.2016 10:05

Hei,

Jeg har behov for å fjern-overvåke grønnsaksplantene mine (!). Lurer på om jeg kan bruke min Air til dette? (Har ellers en iPad og en Samsung Galaxy Note 2 smarttelefon).

Ser for meg en løsning hvor jeg plasserer Air´en i retning av plantene, og at jeg når jeg ønsker det kan se dem via min telefon eller iPad, enten live eller i form av bilde. Det må være bra nok kvalitet til at jeg kan se om de evt. henger med hodet og trenger vann. Jeg har mulighet til å plassere Air tett opp mot plantene.

Kan Airen i denne forbindelse gå i dvale e.l. når jeg ikke trenger å se dem - slik at den ikke må være koblet til strøm/spare batteri? Jeg vil kun ha behov for å sjekke 1-2 ganger om dagen.

Hadde satt stor pris på innspill! Har nemlig ikke lyst til å skaffe meg enda en ting i form av en ekstra kamera....
medlem i 194 måneder
 

Re: Bruke Air som overvåkningskamera?

Innleggav Superhai » man 27.06.2016 22:15

Teknisk sett skulle det være mulig. Jeg regner med du mener en MacBook Air. Du trenger et program til å ta bilde med kameraet og stille inn slik at maskinen vekkes og sovner når det passer deg. Men om det er i et drivhus el. så bør du også tenke på om temp og fuktighet er innenfor hva maskinen bør utsettes for. Evt beskytte den.
medlem i 131 måneder
 


Returner til Kamera



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]