Innkjøp av mer lysutstyr

Innkjøp av mer lysutstyr

Innleggav svar » fre 27.04.2012 22:57

Jeg har så vidt begynt å se på litt mer utstyr, kjøpte for 6mnd siden ett D-lite4it sett som jeg synes var fint og flott, men etter å ha hatt det med meg en tur til Larvik for 2 uker siden så fant jeg ut at det ikke helt passet til mitt bruksmønster (blant annet for tungt) så jeg solgte det.

Det jeg ser på nå er Elinchrom Quadra eller flere speedlights eventuelt en kombo.

Jeg har begynt å ta en del bilder på cons (se bloggen min for bilder) og da blir det mye reising så lett utstyr er å foretrekke.
Det blir mest bilder innendørs, men også utendørs.

Jeg har også sett på å bruke Quadra sammen med PocketWizard HyperSync (over 1/500 lukker), men da dette er mest brukt for sports foto, så har jeg lagt den ideen på is.

Det jeg ikke har klart å få svar på er om Quadra-A hodene er raske nok til å fryse eks personer som hopper på eks trampoline.
Jeg har også sett på alternativene, det vil si PCB AlienBee og Einstein, men en del folk sier at bor man i Europa så er disse ikke så atraktive å vurdere da supporten i Europa avdelingen er mye dåligere enn den er i USA.
Skulle det skje noe med hodene er det også dyrt å frakte de til UK og tilbake.

For meg er det en stor faktor at utstyret er så mobilt som mulig, men sefølgelig også bra nok til mitt bruk.

Min Foto og Grill blog: Http://www.isvein.net

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Returner til Optikk, blitz og utstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron