Tips om forsikring av kamera

Tips om forsikring av kamera

Innleggav Siri » ons 23.01.2008 16:07

Hei,
noen som vet hvor jeg kan få forsikret et kamera uten å ha noe eksisterende kundeforhold?

Siri
medlem i 225 måneder
 

Re: Tips om forsikring av kamera

Innleggav peermac » søn 10.02.2008 2:41

Jeg vil tro at et vilket som helst forsikringsselskap vil forsikre kameraet ditt!
Du må bare tegne forsikringen... Som regel forsikres fotoutstyr med samme betingelser som en "Smykkeforsikring".
Kan ikke tenke meg at dette skal være vanskelig, bare ta kontakt med det nærmeste forsikringsselsakpet.
medlem i 196 måneder
 

Re: Tips om forsikring av kamera

Innleggav polkaking » søn 10.02.2008 3:13

Jeg har nettopp undertegnet ny forsikring, riktignok som bedrift, og måtte tegne egen forsikring for alt utstyr som tas ut av kontoret. Betegnet som mobilt utstyr.

Privat holder det med vanlig innboforsikring, vil jeg tro..? Jeg hadde det tidligere og fikk erstatning da fem små-kamera ble stjålet.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Tips om forsikring av kamera

Innleggav Siri » søn 10.02.2008 12:30

Takk begge,men jeg har ringt rundt til alle de store selskapene + bankene og ingen vil ha meg som kunde hvis jeg KUN vil ha forsikret kameraet mitt og ikke har noe lkundeforhold fra før eller interessert i å få det. Det er derfor jeg spør. Har innboforsikring gjennom et dansk selskap og de vil heller ikke forsikre kameraet mitt, det er derfor jeg ikke har noe eksisterende kundeforhold noe sted. Banken jeg bruker tilbyr ikke forsikring, så da står jeg der og lurer...
medlem i 225 måneder
 

Re: Tips om forsikring av kamera

Innleggav nyMac » søn 10.02.2008 13:03

Er kameraet dyrt? Hvor er det kjøpt og er det gammelt?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Tips om forsikring av kamera

Innleggav mareno » søn 10.02.2008 13:32

Jeg har sikkert tapt penger på mitt – helt ordinære – valg av forsikringsselskap, men de forsikrer det jeg vil ha forsikret. Du får vurdere å flytte innboforsikringen din til et selskap som også vil forsikre kamera. Jeg gjetter at bakgrunnen for spørsmålene i forrige innlegg, er en mistanke om at det er vanskelig å få et selskap til å forsikre et kamera som ikke er nytt og dyrt. Det hefter en mengde vilkår for erstatning i slike saker. Dette bør du granske nøye før du betaler premie. Ingen av mine kamera har derfor vært forsikret. (Kamera må innlåses når det ikke er i bruk og alltid være fast i hånden din, og hvis-det-kommer-bort-eller-blir-skadet får du ikke erstatning. Og om du fikk, ble verdien redusert med halvparten hvert år.)
medlem i 220 måneder
 

Re: Tips om forsikring av kamera

Innleggav hfuhruhurr » søn 10.02.2008 13:34

Kommer nok litt an på hvor dyrt kameraet er, men en norsk reiseforsikring vil normalt sett dekke skader/tap som oppstår idet du går ut døren hjemmefra.

Edit: Reiseforsikring får du som regel tegnet uten eksisterende kundeforhold, og vil nok sannsynligvis også være det rimeligste alternativet (forutsatt at du bor i Norge).
Sist endret av hfuhruhurr den søn 10.02.2008 13:54, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Tips om forsikring av kamera

Innleggav Åsmund » søn 10.02.2008 13:47

Siri skrev:Hei,
noen som vet hvor jeg kan få forsikret et kamera uten å ha noe eksisterende kundeforhold?

Siri


Det får du nok desverre ikke.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Tips om forsikring av kamera

Innleggav Siri » søn 10.02.2008 15:16

OK. Takk for alle svar.

Ser ut som Åsmund nok er den som har rett her, synd at det ikke finnes noe tilsvarende det man får kjøpt hos Japan Photo uten å kjøpe kamera samme plassen.
medlem i 225 måneder
 

Re: Tips om forsikring av kamera

Innleggav Magnus_brand » tir 16.06.2009 15:45

Hei, har noen forslag til hvor jeg kan få forsikring til bedrift?

Takk for svar
medlem i 231 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]