ArchiCAD spørsmål

ArchiCAD spørsmål

Innleggav Randy » lør 16.08.2008 14:22

Jeg har en venn som bruker ArchiCAD, hun har en macbook 2ghz 2gb ram, og sliter med at rendering av prosjekter tar forferdelig lang tid.

Hun har vurdert å oppgradere til en macbook pro, men er i tvil om 2.4/2.5 Ghz vil gjøre den veldig store forskjellen. Er det noen som har erfaring med programmet, som kan si noe om dette? Alternativet for henne er å kjøpe en widowsmaskin med mer prosessorkraft, for hun må ha en laptop.

Takker for svar ;)
medlem i 216 måneder
 

Re: ArchiCAD spørsmål

Innleggav Randy » søn 17.08.2008 17:21

Dersom ingen kjenner til programmet ArchiCAD, kan noen prøve å svare meg på mer generelt grunnlag?

Takker ;)
medlem i 216 måneder
 

Re: ArchiCAD spørsmål

Innleggav Giltvedt » søn 17.08.2008 17:51

Skulle ønske at jeg kunne hjulpet deg eller din venn å gjøre noe med ArchiCAD, men det er 4 år siden jeg har jobbet med det. Mye kan ha skjedd siden sist med programvaren.

Hvis jeg husker rett så kunne jeg velge mellom to forskjellige renderverktøy hvor den ene var hardware og den andre var software render.

Se om du kan finne noe slikt innstillinger og se om det gir ytelseforskjell.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: ArchiCAD spørsmål

Innleggav Randy » søn 17.08.2008 19:31

Takker for svar :) Jeg skal gi beskjeden videre, men tror nok hun har prøvd det meste innen programmet. Hun kan jo selvfølgelig spare tid ved å sette ned oppløsningen på bildene, men det er egentlig ikke noe alternativ det heller..
medlem i 216 måneder
 


Returner til Illustrasjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron