Symbol for sport??

Symbol for sport??

Innleggav kim86 » man 07.07.2008 15:47

Hei. Her som det er så mange kreative sjeler, hva slags symbol kan jeg bruke for å illustrere "sport". Det er snakk om sport generelt, så symboler som ball, sykkel, ski osv. er uaktuelt.

Noen som har forslag?
medlem i 249 måneder
 

Re: Symbol for sport??

Innleggav rune carlsen » tir 08.07.2008 2:36

Den var litt vanskelig. Det eneste som saa og si er felles for sport naa om dagen, er jo at det handler om penger. Kanskje noen dollartegn :-) ? Men den er nok for soekt, hehe. Hva med noe som dette?

Bilde

I de aller fleste sporter, saa er vel et eller flere mennesker i bevegelse... ?
medlem i 193 måneder
 

Re: Symbol for sport??

Innleggav kim86 » tir 08.07.2008 8:15

Ikke noe dumt forslag det nei. Men noe av utfordringen min er at alle som driver med idrett skal kjenne seg igjen, dvs. de som kjører motocross og rally på samme måte som de som driver med fotball, hopp osv...

Eneste jeg kommer på som er felles er muskler, svette, tårer... altså ting som er vanskelig å illustrere i en logo.

Flere forslag??
medlem i 249 måneder
 

Re: Symbol for sport??

Innleggav srb » tir 08.07.2008 10:26

Bilde
Hei.
Mitt forslag...dette burde ha gjenkjennelseseffekt world wide.
medlem i 193 måneder
 

Re: Symbol for sport??

Innleggav Jon » tir 08.07.2008 12:58

litt andre ting man kan forbinde med sport.

fart, eksplosivt, konkurranse, vinne, mesterskap, etc. (sikkert mer, men dette var det jeg kom på i farten).

Det er også mulig å kombinere elementer fra ulike idretter, og på den måten klare å vise at det er sport som helhet det dreier seg om.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Symbol for sport??

Innleggav kim86 » tir 08.07.2008 13:16

Ikke for å være vanskelig, men ønsker bare et symbol. Ikke noe tekst, da teksten skal være navnet på en organisasjon.
medlem i 249 måneder
 

Re: Symbol for sport??

Innleggav nelia » tir 08.07.2008 13:30

Hva med å bruke en pokal eller noe lignende. Det er jo noe du kan finne i de fleste konkurranseidretter ihvertfall

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Symbol for sport??

Innleggav kim86 » tir 08.07.2008 13:58

Ja, ikke dumt! En pokal, en laubærkrans e.l.
Bra, takk for hjelp folkens. Noen ganger sitter man helt fast, selv når man driver med dette daglig...
medlem i 249 måneder
 


Returner til Illustrasjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron